Ny webshop kunde

Egentlig er vi meget fokuseret på B2B kunder, men det er ikke det samme som at vi ikke også er eksperter på andre typer af forretninger. Vi har selv i mange år drevet forskellige webshops og ved derfor alt om, hvordan man skaffer trafik og konverterer kunder i webshops og ikke mindst anvender email marketing, som en vigtig marketingstrategi.

Derfor er vi også glade for at have fået en ny webshop som kunde i vores forretning. Det drejer sig om Madame Erotica, der er en specialiseret webshop inden for tøj til store kvinder samt erotisk legetøj til voksne. Webshoppen har eksisteret i mange år, men de nye ejere ønskede hjælp til at tage shoppen til det næste niveau og både øge synlighed, antallet af kunder samt naturligvis omsætningen i butikken.

Og det er vi så gået i gang med. Vi arbejder ud fra denne køreplan:

Marketing Funnel

Først og fremmest har vi udviklet en Marketing Funnel, der har flere formål:

  • Få flere tilmeldinger til nyhedsbrevet.
  • Få flere til at købe/konvertere ved første besøg.
  • Få flere til at købe i det hele taget (højere konverteringsrate)

Der er oprettet en pop-up med en rabatkode, som skal få førstegangsbesøgende til at tilmelde sig nyhedsbrevet og udnytte rabatkoden (købe). Når folk tilmelder sig nyhedsbrevet, modtager de samtidigt 7 email, der sendes automatisk over en 14-dages periode. De enkelte emails gennemgår Madame Eroticas store sortiment, præsenterer nogle bestsellers og opfordrer folk til at udnytte rabatkoden inden den udløber.

Dette velkomstflow har indtil nu haft en konverteringsrate på over 9%, hvor email generelt har 1,50%, så det er meget tilfredsstillende.

SEO

For at øge synligheden i Google er der igangsat en stor SEO-indsats. Den kører i 4 trin:

  1. Få alt basis på plads (Search Console, Analytics, mål, dashboard).
  2. Rette eksisterende fejl og udfordringer (der var nogle ups’er som f.eks. redirect-loops, der skulle rettes).
  3. Optimere title-tags, meta-beskrivelser og tekst på alle kategorisider, startende med de vigtigste.
  4. Få flere til at linke til Madame Erotica. Da webshoppen er oppe imod nogle skrappe konkurrenter, har dette høj prioritet for at få øget domain authority.

Google Ads

For at trække flere besøgende (hurtigt) til shoppen er der iværksat en meget fokuseret og stramt styret Google Ads kampagne. Da produkterne er mange, markedet er stort og budgettet er begrænset, skal kampagnen fra start af give et fornuftigt afkast. Derfor er den oprettet med produkter efter følgende kriterier:

  • Madame Erotica er blandt de billigste på markedet
  • Avancen er stadig fornuftig
  • Long-tail søgeordsstrategi
  • Alle kampagner er oprettet efter SKAG-metoden (Single Keyword Ad Group)

Disse kriterier at kampagnen giver et godt og positivt afkast, som så investeres i at udvide efter de samme kriterier. I øvrigt er denne metode perfekt til mindre webshops eller webshops, hvor Google Ads budgettet ikke er ubegrænset.

Vi ser frem til at kunne rapportere om flere resultater, når “systemet” har været kørende i en længere periode.

Skriv et svar