Måske har du hørt om content marketing? Det går i al sin enkelthed ud på at tiltrække kunder ved hjælp af supergodt indhold på ens hjemmeside. Helt enkelt er det dog ikke, da der stilles store krav til indholdet. Det skal nemlig opfylde flere krav – det skal være:

  • Relevant i forhold til målgruppen
  • Underholdende, engagerende og nyttigt
  • Autoritært
  • Bedre end hvad der ellers findes på nettet
  • Skal kunne deles og markedsføres

Hvis du vil lave content markedsføring skal du først og fremmest oprette indhold, som din målgruppe efterspørger og har spørgsmål omkring – altså være relevant. Og dit indhold må ikke være “sælgende” men skal være oprigtigt nyttigt for målgruppen. Som eksempel kan nævnes KIMOVI, der producerer hudplejeprodukter til forskellige hud problemer. De har lavet en guide om tør hud, der gennemgår alle facetter omkring dette problem på en sober og objektiv måde. Det tiltrækker besøgende – og nogle af disse vil naturligvis også prøve KIMOVI’s produkter.

Dit indhold skal enten være underholdende, engagerende eller meget nyttigt –  for ellers gider folk ikke læse det. Nogle tidligere eksempler på indholdsmarkedsføring er “Does it blend”, som var blenderfirmaet Blendtecs videoer, hvor de blendede alt fra iphones til køkkenknive.

Med din indholdsmarkedsføring skal du vise, at du eller dit firma er ekspert på et bestemt område og opbygge en autoritet inden for din niche eller marked. Derfor skal indholdet være omfattende og det skal også udkomme med jævne mellemrum, hvis det skal virke. Hvad der skal til, kan du få en idé om ved selv at søge i Google og se, hvad der kommer op på de første pladser, når du søger efter relevante begreber. Det indhold, der ligger nummer 1-3, er det indhold, du skal lave endnu bedre for at have en chance for at komme til tops.

Endeligt skal dit indhold kunne deles på de sociale medier, så du selv og dine læsere kan markedsføre indholdet der og på den måde udbygge din læserskare. Ud over at deling på de sociale medier og blogs i sig selv skaber trafik til din hjemmeside og kan udbygge din fanskare, så hjælper de “sociale signaler” også på din popularitet i Google. Din hjemmeside kommer med andre ord højere op i søgeresultaterne end den ellers ville have gjort.

Content marketing er vigtig for alle virksomheder, der mener det seriøst online, så du må hellere komme i gang nu!

Skriv et svar