Det går stærkt for øjeblikket og det nærmest vælter ind med nye kunder, så det er svært at få tid til at opdatere med cases over, hvad vi har opnået for nye kunder. Men her har du en af de seneste. Det drejer sig om en tandlæge i Hillerød, der dels har fået en helt ny website med et nyt visuelt udtryk og dels har valgt samtidigt at få synliggjort siden i Google ved hjælp af SEO og også senere med Google Ads.
Men her kommer først den nye website for Hillerød Tandlægerne:
Siden er holdt i grønne farver og toner, som er den valgte farveskala også til tøj og logo. Siden skulle gerne skabe overblik over de forskellige behandlingsmuligheder men samtidigt give et professionelt og ikke mindst personligt præg. Det at gå til tandlægen skal være en god oplevelse og de grønne og rolige farver kombineret med det professionelle og flinke personale skulle gerne medvirke til denne positive oplevelse. Det er i hvert fald ideen med hjemmesiden.
Hillerød Tandlægerne har lige skiftet fysisk adresse og derfor har vi valgt at vente med trin 2 – at få siden gjort synlig i Google og skabe online dominans blandt tandlæger i Hillerød. Så arbejdet med SEO er lige startet.
Det første vi gik i gang med er at få oprettet en god og omfattende Google My Business tilstedeværelse. Når det drejer sig om lokal SEO – altså søgemaskineoptimering af virksomheder, der betjener lokale kunder i et geografisk nærområde – er en god Google My Business profil uhyre vigtig. Det er den, der afgør om man bliver vist i “kortresultaterne” i Googles søgemaskine. Og da disse resultater er de øverste, er de bare vigtige.
Samtidigt er der ofte en sammenhæng mellem de virksomheder, der vises på kortet, og de der kommer op i de normale organiske resultater. Altså du får 2 placeringer på side 1 for en given søgeterm.
Og supplerer du så med en Google Ads annonce også – så har du 3 placeringer på side 1 og kan begynde at dominere det givne søgeresultat.
Nu kan man ikke leve af gode placeringer i Google – kun af flere kunder og mere salg. Så trafikken fra denne dominans skal gerne omsættes til flere leads, kunder og salg. Det er det næste trin, vi går i gang med i SEO processen.
Skriv et svar