Der er stor tilgang af nye kunder hos JPO og det er vi naturligvis glade for og stolte over. Vi tror selv den positive udvikling skyldes de resultater, vi skaber for vores kunder. For har vores kunder fremgang – ja, så har vi det også.
En af de nyeste kunder hos os er Olivers Petfood, som er en stor spiller på online salg af hundefoder og kattefoder. Her har vi fået ansvaret for al SEO og Google AdWords og har efterhånden været i gang et stykke tid, så de første vigtige resultater er begyndt at vise sig. Det overordnet mål er et få en stigning i omsætningen og gerne med en lavere CPO – altså omkostning pr. ordre.
Og hvordan er det så gået siden vi startede? Vi kan ikke afsløre de absolutte tal, da de selvfølgelig er hemmelige, men de relative stigninger, er vi kun glade for at vise. Og du kan se dem nedenfor for en 6 måneders periode:
Over en 6 måneders periode er den samlede trafik til olivers.dk steget med 33%. Nu kan man jo købe sig til trafik, så det tal siger måske ikke så meget i sig selv. En stor del af trafikstigningen kommer faktisk fra en retargeting-kampagne, der er kører via Google AdWords og har vist sig at være meget effektiv. Og ved “effektiv” menes billige klik og god omsætning!
Den vigtigste fremgang er naturligvis omsætningsstigningen på 26% – omsætningen er altså steget sammen med trafikstigningen. Da omsætningen ikke er steget ligeså meget som trafikken er værdien pr. session faldet lidt med 5%.
MEN – for der er et stort men! Stigningen i trafikken kommer fra “billige kanaler” som SEO og som tidligere nævnt, retargeting, så CPO er faldet med 10% i perioden. Det er altså blevet 10% billigere at få fat i en ordre.
Antallet af ordrer er også steget, 29,81% – til gengæld er ordrestørrelsen faldet lidt, men ikke meget. Konverteringsraten er også faldet lidt – 2,62% – men det var forventeligt, da retargeting-kampagner typisk har en lav konverteringsrate. Og da vi nu henter en del trafik fra retargeting er den samlede konverteringsrate altså faldet.
Overordnet set er resultaterne for Olivers Petfood således:
- Omsætningsstigning på 26,44%
- Stigning i trafik til website på 33,30%
- Omkostning pr. ordre (CPO) faldet med 10%
Skriv et svar