Som webbureau er det dejligt, når kundestrømmen fortsætter og vi løbende kan tilføje nye kunder på listen – samtidigt med at stort set ingen forlader os. En af de sidst tilkomne kunder er B2B virksomheden Secma, der sælger medicoteknisk udstyr til sundhedssektoren. Firmaet er specielt stærke på ultralydsscannere til den offentlige sektor – hospitaler og sundhedscentre – men sælger også andre apparater som shockwave og laser-apparater til fysioterapeuter og andre offentlige og private klinikker.

storz shockwave

Vores arbejdsopgaver har været koncentreret omkring forskellige online marketing aktiviteter.

SEO basis

Det første var at få basis på plads på de fire forskellige landesites, som Secma driver i Danmark, Sverige, Norge og Holland. Det er altid vigtigt at en website har det rigtige tekniske setup, så dens synlighed ikke forringes i Googles søgemaskine. Det indebærer blandt andet:

  • Opsætning af korrekte sprogversioner
  • Sikre at hjemmesiden kun findes på én variant (enten www eller non-www)
  • Implementere SSL/https
  • Optimere hastighed

Dernæst er der ofte “søgeords-kanibalisering” på mange websites. Med det mener jeg, at flere eksisterende sider “konkurrerer” om de samme søgeord i Google, så søgemaskinen har svært ved at vælge den vigtigste side og derfor ikke placerer nogle af siderne særligt højt i søgemaskinen. Løsningen er at ændre title-tags og lægge nogle sider sammen (husk 301-redirect) og så via intern linking fortælle Google, hvilke sider, der skal placeres for hvilke søgeord i søgemaskinen.

Denne “basis-optimering”, der ofte tager et par måneder, kan betyde virkeligt meget for en hjemmesides placering i Google og i sig selv skabe meget mere trafik. Her kan du se resultatet efter 3 måneder sammenlignet med de foregående 3 måneder. Trafikstigningen har været 31%:

seo trafik secma

Lavt hængende frugter SEO

Dernæst er vi gået i gang med selve indholdet på siden for at få det til at blive endnu bedre placeret i Google. Som altid starter vi med det indhold, der allerede ligger nederst på side 1 eller på side 2 i Google (lavt hængende frugter), da det hurtigst kan flyttes længere op. Denne optimering indebærer blandt andet:

  • Title-tags
  • Meta-beskrivelser
  • Overskrifter
  • Brødtekst og masser af den
  • Billede-optimering
  • Interne links
  • Linkbuilding – især hvis linkprofilen er lidt svag i forhold til konkurrenterne

Leadgenerering

Trafik er ingenting værd, hvis det ikke udmønter sig i leads, salg og kunder. For en B2B virksomhed er formålet med en hjemmeside næsten altid at skabe kvalitetsleads, som en sælger så efterfølgende kan arbejde videre med. Denne proces er vi i gang med nu. Det indebærer oprettelse af de rigtige call-to-actions og ikke mindst sørge for at de besøgende kun har én CTA, så de ikke skal vælge imellem mange forskellige. Er der for mange ender det oftest med, at der ikke bliver klikket på en CTA.

Leadgenereringen består desuden af ebøger, videoer og whitepapers som Lead Magnet og så automatisk email marketing til at følge op og kvalificere de enkelte leads.

Vi glæder os til at kunne fortælle mere om denne del af projektet, når vi har flere resultater om et halvt års tid.

Har du nogle spørgsmål til hvordan vi kan hjælpe dig, så kontakt os gerne.

Skriv et svar